MeshCore net forum
Wat kan ik het beste kopen om mee te beginnen? - Printable Version

+- MeshCore net forum (https://forum.meshcore-net.nl)
+-- Forum: MeshCore Apparatuur (https://forum.meshcore-net.nl/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: MeshCore Hardware (https://forum.meshcore-net.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Thread: Wat kan ik het beste kopen om mee te beginnen? (/showthread.php?tid=147)

Wat kan ik het beste kopen om mee te beginnen? - Riko - 21-02-2026

Hallo allemaal ik ben Riko kom uit Maastricht, getrouwd en ben 61 jaar oud.

Ik heb zonet hier een account aangemaakt omdat ik mij wil verdiepen in Meshcore waarmee ik vooral berichten wil kunnen zenden en ontvangen.

Ik ben een totale beginner dus waarschijnlijk ga ik veel domme vragen stellen alvast sorry daarvoor.
Ik wil uiteindelijk ooit een repeater op het dak plaatsen maar nu nog even niet, eerst maar eens genoeg kennis opdoen.

Ik wil berichten vanaf mijn Android mobiel kunnen zend/ontvangen en ook vanaf desktop en laptop.
Volgens mij heet een apparaat wat je daarvoor nodig hebt een companion (?) die je m.b.v. bluetooth aan je mobiel en/of desktop kan verbinden.

Omdat ik later geen spijt wil krijgen van wat ik gekocht heb wil ik graag van jullie ervaren gebruikers van Meshcore vragen wat is op dit moment het beste in de markt voor dit doel om te kopen? Alvast bedankt!

RE: Wat kan ik het beste kopen om mee te beginnen? - Patrick - 22-02-2026

Goedemorgen Riko,
Welkom op het forum.
Wat ik zelf gebruik op mijn mobiel is de Meshcore app uit de playstore.
Verder als companion de WisMesh tag. 
Als repeater gebruik ik de Seeed Studio SenseCAP Solar Node P1-Pro.

De Sensecap Solar P1-pro werkt op zonne energie icm oplaadbare accu's.
Deze repeater is geheel zelfvoorzienend en draait bij mij al een aantal maanden onafgebroken!
Zeer betrouwbaar en waar voor je geld.

Belangrijk bij MeshCore is dat je apparatuur onafhankelijk vh stroom- en internet blijft draaien als die laatste 2 uitvallen.