Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9 mei de Switch! LEES DIT!
Het Nederlandse MeshCore Net is zwaar overbelast en functioneert daardoor steeds onbetrouwbaarder.
Deze niet wenselijke situatie neemt echter steeds verder toe!
Hierdoor komen berichten niet (meer) door en aan etc.
Om te voorkomen dat MeshCore ten onder gaat aan zijn eigen succes, zijn er een aantal test/onderzoeken gedaan hoe dit opgelost kan worden.
Belangrijk is dan ook dat 'iedereen' mee over gaat op de nieuwe instellingen maar daarbij ook de laatste software installeert!
Het niet mee over gaan kan consequenties hebben met over wie en wat nog doorkomt.

9 mei 13:00u is de eerste stap van de Switch.
Nog niet op de hoogte wat de Switch inhoud?
Lees het allemaal hier
Reply
Ik heb alle settings aangepast zowel in de node als de repeater.

Jammer dat ik nu compleet geen ontvangst meer heb en het na de switch nu doodstil is geworden op Meshcore netwerk.
Toch denk ik dat die 3db verlies met de switch een grotere impact heeft dan gedacht. van heel veel naar helemaal niets meer.

Ook erg jammer dat er op dit forum maar weinig recente activiteit is. Ik had verwacht na de switch dat er wel meer waren met problemen enz.
Reply
(11-05-2026, 20:15)Alcomys Wrote: Ik heb alle settings aangepast zowel in de node als de repeater.

Jammer dat ik nu compleet geen ontvangst meer heb en het na de switch nu doodstil is geworden op Meshcore netwerk.
Toch denk ik dat die 3db verlies met de switch een grotere impact heeft dan gedacht. van heel veel naar helemaal niets meer.

Ook erg jammer dat er op dit forum maar weinig recente activiteit is. Ik had verwacht na de switch dat er wel meer waren met problemen enz.

Morgen zet ik de repeater in Hellevoetsluis over. Dat je niets hoort komt omdat je weer in de situatie komt zoals toen je met MC begon. Je repeater moet eerst weer zijn neigbours opbouwen. Kijk ook even dat je advert tijd niet te hoog staat. Als alles weer draait kun je die dan weer hoger zetten. Daarbij is het ook zo dat het aantal 'switchers' nog niet hoog genoeg is. Even geduld dus.
Reply
(11-05-2026, 22:08)Patrick Wrote:
(11-05-2026, 20:15)Alcomys Wrote: Ik heb alle settings aangepast zowel in de node als de repeater.

Morgen zet ik de repeater in Hellevoetsluis over. Dat je niets hoort komt omdat je weer in de situatie komt zoals toen je met MC begon. Je repeater moet eerst weer zijn neigbours opbouwen. Kijk ook even dat je advert tijd niet te hoog staat. Als alles weer draait kun je die dan weer hoger zetten. Daarbij is het ook zo dat het aantal 'switchers' nog niet hoog genoeg is. Even geduld dus.

Hoi Patrick,
Ik heb alles volgens manual gedaan en ingesteld. Dus daar zal het niet aan liggen. 
Maar zoals je al zegt denk ik idd dat er veel nog niet over zijn gegaan naar de nieuwe instellingen. 
Ik wacht het wel effe af, Hopen dat het goed komt want voel mij nu alsof ik op een eiland zit, Lol
Reply
Nou we zijn inmiddels een behoorlijke tijd verder en ik ontvang echt bijna niets meer. Dit is allemaal na de nieuwe instellingen gebeurt. Ik vind het echt jammer want ik wilde echt wat investeren hier in de regio voor betere dekking maar ik mis heel erg veel cummunity en een actueel forum. Ook dit forum is perfect maar er is werkelijk bijna niemand die hier actief is recent.

Het lijkt er een beetje op dat de community Meshcore aan het uit sterven is. terwijl het vrij nieuw is.
Reply
(21-07-2026, 19:36)Alcomys Wrote: Nou we zijn inmiddels een behoorlijke tijd verder en ik ontvang echt bijna niets meer. Dit is allemaal na de nieuwe instellingen gebeurt. Ik vind het echt jammer want ik wilde echt wat investeren hier in de regio voor betere dekking maar ik mis heel erg veel cummunity en een actueel forum. Ook dit forum is perfect maar er is werkelijk bijna niemand die hier actief is recent.

Het lijkt er een beetje op dat de community Meshcore aan het uit sterven is. terwijl het vrij nieuw is.

Hey Alcomys,

Er is is best veel veranderd maar de berichten 'overflooden' ü niet meer de Mesh. Het is meer regionaal geworden. Wel zijn er naast Public flink wat channels bijgekomen waar nu meer communicatie plaats vind. Een lijst vind je links boven onder het logo.

Je kunt het een beetje vergelijken met de start van 27mc. Eerst had iedereen een bakkie waardoor je de stad/dorp niet meer uit kwam. Veel mensen stopten en alleen de die hards bleven over. Misschien zitten we daar ook een beetje in...
Reply
Hoi Patrick,

Ik snap wat je bedoeld maar ik heb de hele dag hier de client aan staan en geen enkel bericht bereikt mij meer.
Ik heb een goede antenne dus daar ligt het niet aan.
Ook heb ik uit de lijst van jou vele kanalen toegevoegd maar alles blijft stil hier.

Ik vind het jammer want had best veel aan harware besteld en in elkaar gezet. Maar nu heb ik er niets meer aan zo.

Maar het is en blijft een hobby en als dit het niet meer is gaan we lekker verder met iets anders toch.
Reply
(22-07-2026, 23:08)Alcomys Wrote: Hoi Patrick,

Ik snap wat je bedoeld maar ik heb de hele dag hier de client aan staan en geen enkel bericht bereikt mij meer.
Ik heb een goede antenne dus daar ligt het niet aan.
Ook heb ik uit de lijst van jou vele kanalen toegevoegd maar alles blijft stil hier.

Ik vind het jammer want had best veel aan harware besteld en in elkaar gezet. Maar nu heb ik er niets meer aan zo.

Maar het is en blijft een hobby en als dit het niet meer is gaan we lekker verder met iets anders toch.

Ontvang je ook niets in het kanaal #public?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)