07-01-2026, 13:39
(04-01-2026, 17:40)PA9900_Jacco Wrote:(04-01-2026, 12:09)Julf Wrote:(04-01-2026, 10:52)Patrick Wrote: MeshNet Nederland Community (de Telegram groep) en daarmee dus ook website en MQTT Broker... staken per 14 januari 2026 haar activiteiten.
De website is inmiddels al uitgekleed en bezoekers krijgen een handjevol verwijzingen naar goede bronnen met actueel nieuws en informatie.
———
Join https://t.me/meshcorenet als uitstekende alternatief wanneer je op zoek bent naar nieuws, informatie of vragen hebt over MeshCore.
Join https://t.me/meshtastic_nl als uitstekende alternatief wanneer je op zoek bent naar nieuws, informatie of vragen hebt over Meshtastic®
Bron > Gerrit, MeshNet.nl
Jammer Gerrit en team, bedankt voor jullie inzet en het mede opbouwen vd Mesh!
Zou dit niet een geweldige kans zijn om over te stappen van het onveilige en door Rusland gecontroleerde Telegram naar bijvoorbeeld Signal?
Ooit van Pegasus gehoord?
Dit is ontwikkeld door de Mossad.
Deze software kan op verzoek van overheden alle telefoons, apps enz uitlezen en word al lang door diensten gebruikt.
Ik heb een paar jaar degoogled phones gehad met alleen signal. Maar ook dat is voor Pegasus een lachertje.
Online met PC/GSM/Tablet is geen privacy meer.
En dat gezeur over Rusland en TG word ik ook moe van.
Whatsapp en FB staan onder controle van USA en Suikerberg.
De meeste controle online komen van China en Israel/Mossad.
Signal heb ik nog steeds, maar is ook daar zitten gaten in.
Als je anoniem wilt blijven en anderen hebben signal opp een iphone of normale Android phone en hebben je met naam en nummer in hun adresboek, is je identiteit ook direct bekend via Imei. Op TG, Inst, Whatsapp, Twitter en FB werkt dat precies hetzelfde. Emei en simkaart veraden je identiteit via adresboek in de telefoon van de mensen die je nummer hebben.
Rob Braxman legt dat al jaren duidelijk uit.
(561) Rob Braxman Tech - YouTube
Grt
Jacco
Ik wil echt niet in een politiek debat terechtkomen, maar... Ik zou ook graag het gemor over Rusland negeren, maar aangezien ik uit een land kom dat een 1400 km lange landgrens met Rusland heeft en een lange geschiedenis van omgang met een agressieve buur, vind ik dat moeilijk. Het lijkt erop dat al mijn vrienden in Oekraïne, de Baltische republieken, Moldavië en Polen hetzelfde probleem hebben. Daarom weiger ik Telegram te gebruiken.