26-01-2026, 18:31
(26-01-2026, 13:02)rusc Wrote: Bedankt voor deze uiteenzetting, leerzaam!
Wat mij echter niet duidelijk is:
Ik heb eea nog niet zelf in mijn RP getest. Ik wacht zelf nog even op verdere implementatie.
Er zullen ongetwijfeld nog aanvullingen/wijzigingen komen. De ontwikkelaars hebben ook aangegeven dat er een handleiding komt. Tot die tijd blijft het uitproberen.
- zijn de nieuwe region instellingsmogelijkheden nu 100% geïmplementeerd in de laatste repeater firmware (v1.11)?
De berichtgeving vd makers zegt dat dit de eerste update is en dat er zeker nog aanpassingen volgen.
- dien je deze instellingen te doen via USB seriele verbinding? *
Ik ga er vanuit van wel maar weet dat niet zeker. De bron is Ranzbak. Die heeft ook de voorbeeld code geschreven.
- gaan 'we' allemaal tegelijk over op dit systeem en wat gebeurd er als we dit gefaseerd doen?
Ook dat is nog niet bekend. De makers geven wel aan dat iedereen hetzelfde systeem moet gebruiken anders werkt het niet.
* via de command line van mijn repeater kan ik al wel 'region put #nl' doen, maar het commando 'region' alleen wordt niet herkend
Verder zie ik een voorstel van een andere Meshcore gebruiker om de ISO benamingen te gaan gebruiken voor regio's.
Iedereen moet dezelfde code gebruiken. Ik zie bijvoorbeeld al ldn voorbij komen als leiden. De officiële code schrijft lid voor.