Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solar Repeaters only
Misschien een idee Patrick om hier op het forum een lijst bij te houden wie er met een Solar Repeater werken, dus off grid.
Er is nog weinig structuur en inzicht op het MC off grid netwerk met wie er met een Solar repeater werken.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om te zien hoeveel Solar Repeaters er werkelijk langdurig draaien.
Je kunt de repeater namen wel aanvullen met solar, maar dat doe ik ook niet omdat je repeater naam dan te lang word.

Ik trap vast af met mijn Solar repeater in Hellevoetsluis, NL-HSL-NL11673 

https://analyzer.letsmesh.net/nodes/repe...B120322E78

Grt
Jacco
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply
NL-EDE-6716  Geen solar maar noodstroom aggregaat van datacenter map
Reply
(14-01-2026, 17:50)msjl Wrote: NL-EDE-6716  Geen solar maar noodstroom aggregaat van datacenter map

Het gaat mij meer om Solar repeaters.
Powerbanken en generators zijn leuk en heb ik ook, maar je bent dan toch afhankelijk van brandstof.
Vandaar dat ik benieuwd ben wie er solar repeaters in gebruik hebben.

Grt
Jacco
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply
@Jacco en msjl

Ik denk inderdaad dat het nu het goede moment is om te inventariseren hoe offgrid 'de Mesh'  zal zijn als er zich een noodsituatie voor doet.
Ook Julf heeft hier met zijn post al eerder op gewezen. 
Jullie idee om als overzicht een map te gebruiken is denk ik prima. Je kunt dan bijvoorbeeld met gekleurde dots werken.

Gele dot - solar repeater
Rode dot - repeater met noodstroom (aggregaat)
Groene dot - repeater met powerbank(s)

Op een later tijdstip kun je bv kijken over welke repeaters veel verkeer loopt en welke kleur deze nu hebben. Als er veel verkeer over een 'groene dot' repeater gaat zou je met de eigenaar in overleg kunnen gaan om te kijken of deze kan upgraden naar geel of rood.
Reply
(14-01-2026, 17:27)PA9900_Jacco Wrote: Misschien een idee Patrick om hier op het forum een lijst bij te houden wie er met een Solar Repeater werken, dus off grid.
Er is nog weinig structuur en inzicht op het MC off grid netwerk met wie er met een Solar repeater werken.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om te zien hoeveel Solar Repeaters er werkelijk langdurig draaien.
Je kunt de repeater namen wel aanvullen met solar, maar dat doe ik ook niet omdat je repeater naam dan te lang word.

Ik trap vast af met mijn Solar repeater in Hellevoetsluis, NL-HSL-NL11673 

https://analyzer.letsmesh.net/nodes/repe...B120322E78

Grt
Jacco

NL-AMS Slotervaart draait op solar
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)