Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
meshcore op LilyGo T-Deck Plus (Meshtastic versie)
(23-01-2026, 10:31)SensemakersAMS Wrote: Dank voor jullie reacrties, helaas heb ik de T-Deck zonder bluetooth aangeschaft. Onvoldoende over nagedacht, ik dacht dat T-Deck juist handig was omdat je dan je telefoon niet nodig hebt, helaas... Misschien probeer ik hem als roomserver in te richten of door te verkopen

Misschien kun je hem via deze web client connecten via usb.

MeshCore

Grt
Jacco
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply
(20-01-2026, 17:10)pe4w Wrote: Klopt, niet koppelen met de iphone want die ziet geen BT van de Tdeck, de MESHcore app ziet de Tdeck wel.

Koppelen, HOE dan? Ik heb de Meshcore app op mijn telefoon maar die ziet niks. Geen BT, ook niet als ik via USB koppel.
Reply
(23-01-2026, 17:27)PA9900_Jacco Wrote:
(23-01-2026, 10:31)SensemakersAMS Wrote: Dank voor jullie reacrties, helaas heb ik de T-Deck zonder bluetooth aangeschaft. Onvoldoende over nagedacht, ik dacht dat T-Deck juist handig was omdat je dan je telefoon niet nodig hebt, helaas... Misschien probeer ik hem als roomserver in te richten of door te verkopen

Misschien kun je hem via deze web client connecten via usb.

MeshCore

Grt
Jacco

Heb ik geprobeerd, dat elders ook getipt, dat bij opnieuw flashen je de mogelijkheid krijgt de webclient op te starten, blijkt van niet, het moet via de commandline, maar daarvoor moet ik echt een keer gaan zitten...  Dank voor meedenken!
Reply
(20-01-2026, 17:10)pe4w Wrote: Klopt, niet koppelen met de iphone want die ziet geen BT van de Tdeck, de MESHcore app ziet de Tdeck wel.

Dat is mij niet gelukt, maar ik draai MeshOS op mijn T-Deck.

Grt
Jacco
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply

Nogmaals - HOE dan? Hoe koppel je dan wel?
Reply
(24-01-2026, 11:39)LocalJoost Wrote:

Dat was mijn vraag hier... Volgens mij is koppelen geen feature, vandaar dat ik spijt heb van mijn aankoop. De bedoeling is blijkbaar stand alone gebruiken met beperkte functionaliteit:-(
Als je iets wilt, betekent het dat je de T-Deck moet koppelen aan je PC en een terminalsessie openen. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet
Reply
Dit vond ik op internet. Ik kan het niet testen omdat ik MeshOS op mijn T-Deck draai.

To pair your Lilygo T-Deck, put it in Bluetooth programming mode by holding the trackball while powering on, then use the Meshtastic app on your phone to scan and connect, entering the PIN shown on the T-Deck's screen to pair like any other device. Ensure Bluetooth is enabled on your phone and the device is powered on and discoverable.

Grt
Jacco
Reply
(24-01-2026, 17:16)PA9900_Jacco Wrote: Dit vond ik op internet. Ik kan het niet testen omdat ik MeshOS op mijn T-Deck draai.

To pair your Lilygo T-Deck, put it in Bluetooth programming mode by holding the trackball while powering on, then use the Meshtastic app on your phone to scan and connect, entering the PIN shown on the T-Deck's screen to pair like any other device. Ensure Bluetooth is enabled on your phone and the device is powered on and discoverable.

Grt
Jacco

Sja... maar ik draai geen Meshtastic maar Meshcore. Als ik de trackball ingedrukt hou tijdens booten, knippert het toetsenbord even maar boot-ie niet.

(24-01-2026, 14:37)SensemakersAMS Wrote:
(24-01-2026, 11:39)LocalJoost Wrote:

Dat was mijn vraag hier... Volgens mij is koppelen geen feature, vandaar dat ik spijt heb van mijn aankoop. De bedoeling is blijkbaar stand alone gebruiken met beperkte functionaliteit:-(
Als je iets wilt, betekent het dat je de T-Deck moet koppelen aan je PC en een terminalsessie openen. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet

Moet je dan niet de community versie flashen? Daar kun je kiezen tussen companion usb en companion usb, en zelf companion repeater. Wat er dan overblijft van de mogelijkheden van het T-deck zelf weet ik niet dan

Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Heb zelf net een T-Deck gekocht als stand-alone device, maar was nav deze thread nieuwsgierig hoe het zat met BT. De T-Deck hardware heeft wel BT, maar deze werkt inderdaad niet met Ripple of MeshOS firmware. Voor de aardigheid even geflasht met de community firmware. Bij opstarten van de T-Deck krijg je dan een pin te zien en als ik de Meshcore app open kan ik het device daadwerkelijk koppelen (moest wel eerst even in BT menu apparaat toevoegen) en met app op mobiel werken. Grappig.

Vraag is alleen waarom je dat zou willen. De antenne van de T-Deck is wel heel erg slecht (of mijn T-Deck is kapot) en ik zie geen enkele repeater; kan alleen zero hop naar ander eigen MC device (Wismesh Tag die heel veel repeaters ziet). Enige voordeel van de T-Deck zou juist het stand-alone verhaal zijn (maar koop dan wel eentje met externe antenne...).

For what it's worth.
Reply
(27-01-2026, 17:44)JBR-HTN Wrote: Heb zelf net een T-Deck gekocht als stand-alone device, maar was nav deze thread nieuwsgierig hoe het zat met BT. De T-Deck hardware heeft wel BT, maar deze werkt inderdaad niet met Ripple of MeshOS firmware. Voor de aardigheid even geflasht met de community firmware. Bij opstarten van de T-Deck krijg je dan een pin te zien en als ik de Meshcore app open kan ik het device daadwerkelijk koppelen (moest wel eerst even in BT menu apparaat toevoegen) en met app op mobiel werken. Grappig.

Vraag is alleen waarom je dat zou willen. De antenne van de T-Deck is wel heel erg slecht (of mijn T-Deck is kapot) en ik zie geen enkele repeater; kan alleen zero hop naar ander eigen MC device (Wismesh Tag die heel veel repeaters ziet). Enige voordeel van de T-Deck zou juist het stand-alone verhaal zijn (maar koop dan wel eentje met externe antenne...).

For what it's worth.
Heb idd al een paar keer gelezen dat men een andere antenne erop gezet heeft. 
(moest wel eerst even in BT menu apparaat toevoegen) bedoel je hier in de software oid?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)