Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Repeater in Hellevoetsluis
Morgen wordt NL-HSL-EZHE.NL geplaatst.
Gegevens:
  • RP is een SEEED SOLAR PRO-1
  • Antenne Kalkan 10.5 dBi
  • + filter
  • hoogte 1/35m
De repeater wordt op een uitschuifbare mast geplaatst en staat standaard op 15m hoogte.
1-2x per week en bij bijzondere activiteiten staat de mast op zijn hoogste punt.
De 'airprint' is uiteraard afhankelijk vd hoogte.
EZHE staat voor Electronica Club Zuid-Hollandse Eilanden en is gevestigd in Hellevoetsluis.

NL-HSL-EZHE.NL is een gesponsord initiatief door MCT Hellevoetsluis (MeshCore Team Hellevoetsluis)
EZHE stelt de benodigde mastruimte beschikbaar.

MeshCore past prima bij EZHE waar reeds meerder leden MeshCore enthousiast zijn!
Reply
Leuk !! Succes met plaatsen. We zien de repeater wel op de map verschijnen. Dat moet lukken als ik die mast en hoogte zo zie .. !!
Reply
De mast was naar beneden en de metingen konden beginnen aan de antenne voor de nieuwe RP. Deze waren echter zo slecht dat we besloten hebben de RP niet te plaatsen. Ws is de oorzaak het vele metaal vd geaarde mast.

Gelukkig hebben we 20m verder een nieuwe plek gevonden boven op een 15m hoge kantelbare lichtmast. We verwachten snel toestemming voor deze gewijzigde locatie. Nog even geduld dus...
Reply
Oei, wist niet dat dat zoveel invloed kon hebben. In iedergeval hoop ik dat er snel toestemming is voor de nieuwe lokatie !
Reply
Gisterenmiddag is de repeater NL-HSL-EZHE.NL geplaatst.
Inmiddels draait hij naar behoren en er zijn al meerdere 'buren' gevonden.

De repeater is gedoneerd aan Electronicaclub Zuid-Hollandse Eilanden (EZHE) en zal onderhouden worden door MeschCore Team Hellevoetsluis.
Voor de leden van EZHE zal binnenkort een lezing/presentatie MeshCore gegeven worden door 2 leden vh MeshCore Team.
Reply
Deel van de presentatie was geïnspireerd door eerdere blogs en presentaties;
Het verhaal begon met een mailtje van Jos aan mij om m’n Meshtastic te vervangen door Meshcore. En een mailtje van mij aan Boudewijn om een repeater te sponsoren op hoge hoogte. Grappig hoe snel alles is gegaan. Op een gegeven moment schreef iemand dat Hellevoetsluis het epicentrum van Meshcore in Nederland leek. Daar hebben we allemaal erg om moeten grijnzen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)