Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SenseCAP Solar Node P1-Pro for Meshtastic
Meshtastic Solar Powered Node / Repeater with built-in GPS and Battery
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply
Ik overweeg deze repeater te kopen als mijn D5L niet heel snel gaat luisteren naar het baasje.
Wie bezit deze repeater en wil zijn/haar ervaringen hier delen?
Reply
(09-01-2026, 20:18)rusc Wrote: Ik overweeg deze repeater te kopen als mijn D5L niet heel snel gaat luisteren naar het baasje.

Ik heb deze repeater en ben er lovend over. 
1 x heb ik de batterij op 88% gezien. 
Is al 70 dgn onafgebroken in de lucht.
Perfecte combi met het solarpaneeltje.

Een optie is er een seeed bijbehorende antenne aan te schaffen.
Die kun je heel eenvoudig monteren zonder verloopjes etc
Reply
(09-01-2026, 20:18)rusc Wrote: Ik overweeg deze repeater te kopen als mijn D5L niet heel snel gaat luisteren naar het baasje.

Hier de Seeed Studio Solar Node sinds 3 weken buiten in de mast.
Ik ben nog niet beneden de 88% accu geweest, ook niet met de grijze dagen van van de week.
De Node is van goede kwaliteit, ook de bijgeleverde montage set van RVS.
Ik heb de 3dBi antenne bij Seeed Studios erbij besteld voor 10 Euro extra.
Deze past precies in de voorgeboorde gaten in de montagebeugel.

LoRa-Fiberglass-Antenna-Kit-with-base-860-930MHz-3dBi-360mm-p-Seeed Studio - Seeed Studio

https://youtu.be/smQe7G0Bbsk

Grt
Jacco
LILYGO T-Deck plus, LILYGO T-Beam, Heltec V3, LILYGO T5-S3 Pro, LORA omni antenne 6dBi, NL-HSL-PA9900, T1000-E, SenseCAP Indicator, ACASOM SAW filter, LILYGO T-Display P4, SenseCAP Solar Node P1-Pro, LILYGO T-Lora Pager, Nokia T10 Tablet.
Reply
Patrick
Ik zit er ook aan te denken om zo'n  SenseCAP Solar Node P1-Pro te kopen als repeater.
Alleen hoe lees jij dan de batterij uit.
Je zegt :  1 x heb ik de batterij op 88% gezien. 

Hoe benader je dan die repeater ???
Hoe "lees" je hem uit dan ?

menno

(09-01-2026, 20:39)Patrick Wrote:

Ik heb deze repeater en ben er lovend over. 
1 x heb ik de batterij op 88% gezien. 
Is al 70 dgn onafgebroken in de lucht.
Perfecte combi met het solarpaneeltje.

Een optie is er een seeed bijbehorende antenne aan te schaffen.
Die kun je heel eenvoudig monteren zonder verloopjes etc
Reply
(17-12-2025, 02:02)PA9900_Jacco Wrote: Meshtastic Solar Powered Node / Repeater with built-in GPS and Battery

Ik heb deze ook besteld en er staat met koeieletters MESHTASTIC op het apparaat maar ik neem aan dat een simpele firmewareupgrade het apparaat geschikt maakt voor MESHCORE?
Reply
(13-01-2026, 17:21)pe4w Wrote:
(17-12-2025, 02:02)PA9900_Jacco Wrote: Meshtastic Solar Powered Node / Repeater with built-in GPS and Battery

Ik heb deze ook besteld en er staat met koeieletters MESHTASTIC op het apparaat maar ik neem aan dat een simpele firmewareupgrade het apparaat geschikt maakt voor MESHCORE?

Precies, ff meshcore flashen en klaar!
Reply
Ik heb toch ook maar de stap genomen en een SenseCAP Solar Node P1 gekocht. Gisteren kwam hij binnen en meteen Meshcore erop gezet en hij draait al mee. Ik heb de gewone P1 gekocht want omdat hij op een vaste plek hangt heeft GPS geen zin en 18650 batterijen had ik al liggen.

Meshcore firmware erop zetten is simpel. Deze video legt het perfect uit.
https://www.youtube.com/watch?v=8rEf-Nz6y8Y
Reply
Ik heb nu ook sinds een kleine week mijn P1 draaien (ook zonder GPS), maar wellicht dat ik die nog wel een keer uitbreid zodat de node zelf de tijd kan goedzetten. er zit nu een 5.8dBi antenne aan die ik aan mijn balkon railing heb gemonteerd. Ik wacht nog op een kort RP-SMA naar N kabeltje zodat de antenna direct op de beugel kan. (#duurtlang, chinees nieuwjaar)

Als alles soepel werkt ga ik met mijn VVE eens overleggen of er bezwaar is als ik de node boven op de flat plaats

[NL HTB schutskamp]
Reply
(23-02-2026, 12:32)DoubleU Wrote: Ik heb nu ook sinds een kleine week mijn P1 draaien (ook zonder GPS), maar wellicht dat ik die nog wel een keer uitbreid zodat de node zelf de tijd kan goedzetten. er zit nu een 5.8dBi antenne aan die ik aan mijn balkon railing heb gemonteerd. Ik wacht nog op een kort RP-SMA naar N kabeltje zodat de antenna direct op de beugel kan. (#duurtlang, chinees nieuwjaar)

Als alles soepel werkt ga ik met mijn VVE eens overleggen of er bezwaar is als ik de node boven op de flat plaats

[NL HTB schutskamp]

Dat laatste is geen gek idee. Als OTA goed werkt hoef in principe het dak oid ook niet meer op om te updaten.
Argument is dat het onderdeel ve landelijk dekkend netwerk is dat geheel zelfvoorziening is en in de lucht blijft als stroom en internet uitvallen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)