Yesterday, 09:27
(03-10-2026, 23:55)gensnet Wrote:(03-10-2026, 20:22)Julf Wrote:(03-10-2026, 14:44)gensnet Wrote:(03-10-2026, 10:20)Julf Wrote:(02-10-2026, 14:57)gensnet Wrote: Van oorsprong heeft Nederland ook sf8 en cr8 gebruikt. Er zijn nog wel mensen in Nederland die sf8 en cr8 gebruiken. Wanneer en waarom Nederland dit veranderd heeft weet ik niet.
In de tijd van USENET bestond er de "backbone cabal", een groep zelfbenoemde beheerders die onderling bepaalden wat de regels waren. Ik denk dat we bij het NL mesh met een soortgelijke situatie te maken hebben.
Nou daar is niets meer van te merken als je ziet hoeveel ongebreidelde (ongecontroleerde) rotzooi er in de diverse kanalen gedumpt wordt. Echt niet leuk meer :-( Controle is moeilijk dat weet ik. Wanneer er niet wordt gecontroleerd gaat t.z.t. het hele meshcore uit zichzelf ten onder...........
Het probleem is de klassieke vraag: "Wie bepaalt wat is rotzooi en wat is niet?".
De meeste rotzooi (test, hallo enz.) wordt in het publieke kanaal gedumpt. Rotzooi is daarom alles wat helemaal niet in zo'n publiek kanaal thuishoort omdat daar andere kanalen voor zijn.
Dit wordt dus weer een overloze discussie waar ik helemaal geen zin in heb. Mensen ergeren zich dus mateloos en haken daarom af en zoeken een andere hobby waar ze zich niet ergeren.
Het zal dan niet zo erg lang meer duren tot meshcore aan die bende rotzooi ten onder gaat......... Jammer maar de meeste mensen doen dat zelf.........
Deze discussie ging eigenlijk niet over de inhoud van berichten en kanalen, maar over de instellingen en regionale codes die bepalen hoe onze berichten worden verspreid en wie we kunnen bereiken.