Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Repeater met antenne onder nok van dak
JBR-HTN en Patrick,

Hartelijk dank voor alle nuttige info (en wat leermomentjes).
Gelukkig zijn bijna alle huizen/gebouwen in Hoef en Haag even hoog en hebben ze dakpannen van keramiek.

Gezien afstanden tot overige repeaters en allerlei obstakels (hoge Lekdijk (een behoorlijke domper; maar achter de Houtense kant ook veel bomen), A27 met betonnen geluidswal bij oprit, A2, bomen),
is op dit moment mijn enige hoop een werkende communicatie met de Gerbrandy-toren.

Ik heb een Line-of-Sight- en (60%) Fresnel-zone berekening gemaakt. Daarbij zijn o.a. de volgende gegevens gebruikt:
Hoogte plaatsing LoRa antennes op de Gerbrandy-toren: 350 meter (heb ik ergens op internet gelezen).
Hoogte oprit A27 + betonnen geluidswal + daarachter staande (bovenuitkomende) bomen < 50 meter

Met de uitkomst daarvan is er nog een marge en zou het kunnen lukken; een poging waard!

Wel is het zo dat die Gerbrandy-toren volgens mij tot de kritieke infrastructuur behoort en vallen op dit moment bij uitval van die toren hoogstwaarschijnlijk ook mijn mogelijkheden tot communicatie via mijn repeater weg. Hopelijk komen er later meer bereikbare repeaters in mijn buurt.
Reply

Messages In This Thread
RE: Repeater met antenne onder nok van dak - by Skippy - 06-04-2026, 11:32

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)